Atelier Tiu | Płaszcze szyte na miarę marzeń | Kraków | Współpraca-komunikacja-klaster? O polskiej branży mody na Fashion PR Talks x HUSH Warsaw
W Atelier Tiu wierzymy, że moda to sztuka użytkowa. Nasze projekty tworzymy z pasją, dbałością o wysoką jakość odszycia i materiałów oraz o detal. Znajdziesz u nas przede wszystkim płaszcze, ale też inne okrycia wierzchnie: kurtki, kamizelki, ponczo. Realizujemy projekty indywidualne.
atelier, tiu, ateliertiu, płaszcz, plaszcz, płaszcze, plaszcze, damski, męski, zamówienie, indywidualny, projekt, polski, projektant, wiosna, lato, jesień, zima, unikalny, wyjątkowy, materiały, tkanina, jakość, jakosc, szycie, na, miarę, miare, wełna, wełniane, od, projektanta, ponczo, poncho, kamizelka, kurtka, kurteczka, trencz, otulacz, kimonowy, kraków, warszawa, krakow, cracow, warsaw, coat, designer
22421
post-template-default,single,single-post,postid-22421,single-format-quote,ajax_fade,page_not_loaded,,wpb-js-composer js-comp-ver-5.4.5,vc_responsive

— Współpraca-komunikacja-klaster? O polskiej branży mody na Fashion PR Talks x HUSH Warsaw

Dwudniowe forum dyskusyjne poświęcone branży mody zorganizowane w mocnej współpracy – Fashion PR Talks x HUSH Warsaw – opisane w dwóch słowach? Święto mody. I nie jest to przesadne stwierdzenie. W 100% oddaje atmosferę minionego weekendu wypełnionego ideami, kreatywnymi pomysłami, ciekawością i otwartością. W ciągu dwóch dni warszawskie Arkady Kubickiego wypełniły się specjalistami i artystami z branży – Monika Kapłan, Olka Osadzińska, Ania Terej, Karolina Gadzimska, Ania Kuczyńska, Agnieszka Polkowska to tylko część świetnych uczestników forum. Obok prelekcji i debat było też miejsce na swobodne rozmowy o polskiej modzie.

 

Jakie wnioski płyną z tych dwóch niesamowicie inspirujących i intensywnych dni? Przede wszystkim – warto mówić o modzie poważnie. Nie umniejszając jej znaczenia, dostrzec w tej dziedzinie i branży coś więcej niż frywolne rozmowy o najnowszych „ałtfitach” gwiazd i gwiazdek. Sam fakt, że moda każdego dnia zajmuje miejsce w naszym życiu, jest znamienny. Spójrzmy na nią łaskawszym i uważniejszym okiem, a przekonamy się, ile przekazów w sobie nosi, jak duży wpływ ma na naszą codzienność i, równocześnie, jakim odbiciem jest dla tej codzienności. Prelekcja, debata, rozmowa podczas Fashion PR Talks to formy komunikacji, zawiązku pewnej wspólnoty, niewielkiej w skali kraju i tymczasowej, bo trwającej dwa dni, ale właśnie wspólnoty. Bez niej nie ma działania na szerszą skalę, a przecież właśnie o to chodzi. Jeśli zależy nam – osobom działającym w tej branży – na jej lepszym rozwoju, powinniśmy mówić o tym jednym głosem. Dlatego inicjatywa Olki Kaźmierczak, założycielki platformy Fashion PR Talks, oraz organizatorek HUSH Warsaw, Ani Pięty i Magdy Korcz, jest tak istotna – prowokuje do namysłu, zachęca do działania, kształtuje. Być może za jakiś czas spełnią się słowa Magdy Korcz mówiącej podczas panelu „O metce made in Poland” o potrzebie wsparcia dla polskiej branży mody ze strony państwa, i sytuacja się zmieni. A może, aby to mogło nastąpić, początkowo powinny powstawać klastry, o których wspomniała Ania Pięta, łączące poszczególnych twórców i wytwórców na poziomie regionalnym. Ważne, by zachować ten dobry i aktywizujący ruch w stronę komunikacji, wspólnego namysłu i działania, świadomości, że polska branża mody składa się z różnorodnych podmiotów, wzajemnie od siebie zależnych w tym pozytywnym znaczeniu.

 

I jeszcze jeden, nie mniej ważny temat: Jaka jest ta polska moda? Pytanie tyleż trudne, co z oczywistą odpowiedzią. Uczucie ulgi, kiedy ostatecznie stwierdziliśmy, że nie chodzi o bliski związek mody z polskim folklorem, jest nie do przecenienia. W zamian otrzymujemy coś pięknie prostego – rzemiosło. W nim zawiera się warsztat, dbałość o wykończenie i jakość wykorzystywanych materiałów. Dla nas to podstawa podstaw i początek każdego działania, dlatego tym bardziej cieszy taka charakterystyka polskiej mody. Z niecierpliwością wyczekujemy powrotu i pełnego rozkwitu „kultu rzemieślników” – krawców, szewców, kaletników, kapeluszników etc., którzy poprowadzą swoje wyspecjalizowane, rodzinne zakłady, ucząc kolejne pokolenia. Wspólnie, łącząc siły tradycji i nowoczesności – w rozumieniu dosłownym realizując się chociażby w formule rzemiosło 2.0 – mamy szansę na nowo edukować polskie społeczeństwo, czym jest prawdziwa, świadoma moda. Brzmi utopijnie, ale kto nie ma odwagi do marzeń, nie będzie miał siły do walki (Malraux).

 

Pierwsze forum Fashion PR Talks (bo jesteśmy pewni, że na tym jednym się nie skończy!) to brakujące ogniwo w polskiej branży mody. Ogniwo, które łączy przedstawicieli różnych profesji i otwiera na komunikację. Nie bez powodu inicjatorka całego fantastycznego zamieszania, Olka Kaźmierczak, między innymi zajmuje się właśnie strategiami komunikacji. Jej oraz Annie Pięcie i Magdzie Korcz dziękujemy za świetną inicjatywę i organizację. Całą załogą Atelier Tiu czekamy na więcej!

 

fashion pr talks hush warsaw

Fot. Atelier Tiu